Lima

15 december 2014 - Lima, Peru

14-12-14 Lima

Ik ben inmiddels al een dikke week in Lima. Het wordt dus eens hoognodig tijd voor weer een kleine update. Zoals hopelijk bij jullie bekend is verblijf en werk ik op dit moment in een Bed and Breakfast in de wijk Miraflores in Lima (genaamd Munay voor zij die het willen weten). Ik werk in ruil voor gratis onderdak, wat het reizen hier iets goedkoper maakt. Mijn werk bestaat voor het grootste deel uit het achter de receptie zitten. Dit houdt meestal in dat ik niets doe *klopt dit af* en af en toe een deur open doe en een sleutel uitdeel en heel af en toe een telefoon aanneem (in het Spaans). Maar meestal doe ik dus niet veel achter de receptie en verdrijf mijn tijd met zulke dingen als blogposts schrijven (ja ik ben nu "aan het werk").

Als mijn werkschema het toelaat probeer ik ook nog wat van de stad Lima te zien. Lima is de hoofdstad van Peru en met acht miljoen inwoners enorm groot met heel veel bezienswaardigheden, ik heb hiervan veel gezien maar nog lang niet alles. Wat ik heb gezien is te veel om op te noemen, daarom bij deze een aantal hoogtepunten. Dit zijn op willekeurige volgorde:

- Huaca Pucllana: een pre-Inca ruine in de vorm van een soort pyramide in het hartje van de wijk Miraflores. De pyramide is erg leuk en je hebt met een kaartje ook nog eens een gratis tour. Erg informatief en erg leuk. Het meest grappige echter is de contrast met de oude pyramide en de moderne wijk om de pyramide heen. Dit doet je erg aan het denken zetten over de vooruitgang van beschavingen.

-De parken van Miraflores; Mira flores is bezaait met een grote hoeveelheid parken. Het is moeilijk hier meer dan 50 meter te lopen en geen park tegen te komen. In veel van deze parken heb je beschikking over gratis WiFi. De mooiste en meest rustgevende zijn de parken die aan de zee liggen. Ik wil één park in het bijzonder noemen en dat is Parque Kenedy bekend om twee dingen. Ten eerste zijn er veel schilders aan de rand van het park die hun schilderijen willen verkopen en ten tweede heeft dit park erg veel zwerfkatten. Deze katten worden over het algemeen hier goed verzogt, ze krijgen veel voedsel en heel veel aandacht. De katten zijn de mensen hier heel erg gewend dus ze zijn hier heel aai- en knuffelbaar.

- De wisseling van de wacht  voor het paleis van de regering. Niet zozeer op dat het opzichzelf interessant is. Het wordt echter zeer amusant doordat het zo belachelijk over de top is. Geloof me Buckingham palace is er niets bij. Als je dus mensen die gek marcheren op klassieke muziek wil zien, zeker een aanrader. Voor mij was het erg moeilijk om mijn lach in te houden, toen ze marcheerde onder Cariman Burana was het zelfs onmogelijk voor mij om mijn lach in te houden.

- Free walking tour: Als Nederlander ben ik dol op alles wat gratis is. Je krijgt zeker waar voor je geld. Goede manier om kennis te maken met deze stad. Meer kan ik er niet over zeggen.

- Park van de reservisten: Dit is een park vol met fonteinen in allerlij soorten en maten. Ze hebben hier de hoogste fontein van Zuid-Amerika hoger dan sommige flatgebouwen lijkt het wel. ´s Avonds hebben ze ook een lichtshow, deze heb ik helaas nog niet kunnen bekijken.

- Catacombes van de Sint Francis kerk. Grootste Catacombes van Zuid-Amerika beetje luguber maar wel zeer indrukwekkend. Er schijnen in totaal de resten van zo´n 25000 mensen te liggen.

Dat was het wel zo´n beetje volgende update volgt snel.

PS. Ik ga nu ook foto´s en videos uploaden naar deze pagina. Ik denk dat je ze binnen een paar minuten na posten wel kunt vinden.

1. Ruth:
    16 december 2014
    Fijn die bijschriften bij de foto's ;-)
  2. James:
    17 december 2014
    Broer, afgaande op je foto's en beschrijving is Lima een mooie plek om wat langer te vertoeven!

Wisselingen van de wacht zijn zonder uitzondering hilarisch. Mijn persoonlijke favoriet is die in Athene, waar het vreemde dansje wordt gecompleteerd met een zo mogelijk nog vreemder uniform. (Zoek maar eens op YouTube als je je weer eens zit te vervelen achter de receptie.)