Twee gezichten van Thailand.

10 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Wie denkt dat Thailand één pot nat is heeft het goed mis. Niet dat ik veel recht van spreken heb ik ben maar op twee plekken geweest. En voorlopig ben ik ook niet van plan om naar nog meer plekken in Thailand te gaan (ik heb maar een korte reis). Echter de twee plekken waar ik ben geweest liggen wel dusdanig uit elkaar dat ik toch met enige autoriteit durf te zeggen dat Thailand vele gezichten kent.

Bangkok is alles wat je kan voorstellen bij een grote metropool. Overal zijn grote hoge gebouwen de wegen zijn bezaaid met auto's, bussen, vrachtauto's Tuk Tuk en veel scooters. Overal staan kraampjes met verkopers die hun vrijwel identieke ware aan iedereen proberen te slijten (het blijft me verbazen hoe in het buitenland het kan dat er zoveel verkopers zijn die exact hetzelfde aanbieden). Het is een stad die nooit slaapt, waar het verkeer en chaos is (hoewel minder erg dan wat ik had gehoord) met een groot verschil tussen arm en rijk. Ook met veel cultuur. Er zijn veel tempels die vrijwel allemaal stuk voor stuk pareltjes zijn in hun eigen recht. Met name het paleis (is ook een soort van tempel), Watt Pho en Watt Arun zijn prachtige zijn prachtig. Overal veel goed mooie kleuren, beelden van demonen die de stad beschermen. Hebben er voor gezorgd dat ik mij uitstekend heb vermaakt ondanks de vele pogingen om mijn portefeuille en stuk lichter te maken (soms met succes).

Ko Kut (ook wel bekend als Koh Kood) is iets heel anders. Stel je het ideaal beeld voor van een tropisch eiland. Heb je het voor je? Goed dit is exact hoe Ko Kut er uit ziet. Werkelijk een paradijs op aarde door slechts door weinig toeristen wordt aangedaan. Parel witte stranden, kristal helder water en palmbomen overal. In tegenstelling tot andere plekken met mooie stranden zijn de stranden hier ontzettend rustig. Er wonen maar een paar mensen op het eiland, een aantal vissers en een flink aantal man die in de toeristische industrie werkt. Alles gaat hier op zijn elf en dertigst en dat is ook helemaal niet erg. Dit is de ideale locatie om eens lekker tot rust te komen.

1. Babet:
    10 oktober 2018
    Pics or it didn't happen!
  2. James:
    Mooi daar! Geniet!
  3. Anne:
    10 oktober 2018
    Zo beter Babet? Ik heb vrij weinig foto's van Bangkok die staan nog op mijn fototoestel
  4. Ruth:
    10 oktober 2018
    Leuk om zo mee te genieten! Geniet verder...