knikkende knieën

2 november 2014 - Cuzco, Peru

1-11-14 Schiphol/Heathrow
Daar sta je dan een deel van je familie heeft je net uitgezwaaid, je staat voor de gate, het is zo'n dertig minuten voor je eerste vlucht vertrekt. Ik probeer nog wat te lezen maar ik merk dat door de zenuwen de worden niet door mij worden opgenomen. Vanwaar deze zenuwen? De realiteit dient zich steeds helderder voor mij op. IK HEB GEEN IDEE WAAR IK NAAR TOE GA! Nu moet de ongeïnformeerde lezer van deze blog niet denken dat ik zo'n persoon ben die naar Schiphol gaat, een willekeurig vliegtuig pakt en maar ziet waar de aluminium vleugels hem dragen. Integendeel deze reis staat al maanden in de planning en al weet ik wel wel in de meest letterlijke zin van het woord waar ik naar toe ga. Er is toch verdomd veel wat ik niet weet over de plaats waar ik naar toe ga. De mensen, de cultuur zijn allemaal dingen die ik niet ken en zulke dingen zijn waar mij betreft veel fundamenteler over de plaatsen die ik aan door als zo iets triviaals als hoe de plaats heet. Het is in deze zin dat ik niet weet waar ik naar toe ga. Terwijl ik tegelijkertijd mijn zenuwen probeer te bedwingen en de de tijd aan het doden ben (ik sta inmiddels op Heathrow). Het plan is om de komende zes maanden Zuid-America te ontdekken. Het plan is voornamelijk gericht op Bolivia en Peru. Maart wie weer wat er verder nog haar komen. De eerste halte op mijn reis is Cuzco de oude Inca hoofdstad in Peru. Aldaar ga ik de eerste vier werken een taalcursus volgen daarna is mijn plan om via een omweg naar Lima te gaan. Aldaar hoop ik twee weken te kunnen vrijwilligen voor en hostel in de wijk Mira Flores. Dan is het plan om met behulp van een epische treinrit naar Huancayo te gaan. Daarna via en omweg naar ( met onder andere en bezoek aan de Nasca lijnen naar Arequpia te gaan daarna naar Puno (bekend van het Titicacameer) en daarna naar La Paz (Hoofdstad van Bolivia). Gezien de reisplannen hierna steeds vager worden zal ik jullie je hier niet mee vervelen. Op het allerlaatst echter is mijn plan om terug te gaan naar Cuzco om de Inca trail naar Machu Pichu te doen (hopelijk op mijn verjaardag). In ieder geval genoeg, is genoeg ik hoop jullie zo een beetje en inzicht te hebben gegeven in mijn plan. Snel volgt een update over de eerste dagen in Cuzco.

1. Ruth:
    2 november 2014
    Fijn dat je inmiddels op de eerste plaats van bestemming bent. Laat alles maar een beetje over je heen komen.
    We hopen snel weer van je te horen.
  2. Birgit:
    2 november 2014
    Zodra je er bent zul je merken dat alles alleen maar meevalt na alle zorgen die je je voor die tijd gemaakt hebt. Niets toffer dan in een nieiw land met allemaal nieuwe indrukken aan te komen en te beseffen dat je nog laaang niet naar huis hoeft en nog zoooo veel mooie dingen gaat beleven en bezoeken! Genietse Anne! Hier ga je je hele leven aan terug denken en heimwee naar deze periode hebben ;-) :-) liefs
  3. Anne:
    2 november 2014
    Ik vertel er ook bij dat het overtikken van dit verhaal is gebeurd op een mobiel onder en onder een combinatie van een enorm slaaptekort en lichte hoogteziekte. Ik hoop dat daarom mijn af en toe wat slechte Nederland vergeven is.

@ Birgit ik merk het nu al alle zenuwen zijn van mij af net heerlijk eventjes gechilled in plaza del armas (het centrale plein in Cuzco) Heerlijk al is die duizigheid minder tof. Verder rustig dagje. Maar daar vertel ik misschien iets meer over in en volgende blog.
  4. Moeder dien:
    2 november 2014
    fijn om met je mee te leven. ik verheug me op je verdere
    reisverslag.
  5. Evelyn:
    2 november 2014
    Wow! Wat een start! Recent Ijn weer nieuwe Inca- en Azteken zaken gevonden...en jij jan nu al eraan snuffelen! Geniet ervan!