Berglucht

6 november 2014 - Cuzco, Peru

2-11-14 Cuzco
Het is gek hoe snel alles zomaar kan omslaan. Ondanks het feit dat ik net een zeer stressvolle en uitputtende vlucht van 26 uur achter de rug heb. Waarbij ik nota bene 6 tijdzones ben overgegaan en het feit dat ik redelijk duizelig ben van de ijle berglucht, voel ik mij een stuk beter dan gisteren. Gisteren was een dag dat ik mij ontzettend gestressed, moe en grieperig voelde (het is zeker niet ondenkbaar dat het één met het ander te maken had). Het vreemde is dat ondanks het feit dat ik hooguit vijf uur heb geslapen in het vliegtuig, ik mij minder moe voel dan gisteren. Ondanks het feit dat ik een milde duizeligheid heb voel ik mij eigenlijk prima. Beter dan prima zelfs ik heb zin om aan dit spannende avontuur te beginnen. Van en jetlag voel ik ook nog niets (maar misschien komt dat nog wel). Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet veel heb gedaan om het gevoel van gisten weg te nemen. Sterker nog ik heb bijzonder weinig gedaan vandaag. Dit leek mij wel verstandig gezien ik toch wel enigszins iets merk van de gevolgen van hoogteziekte. Niet ernstig maar desalniettemin iets om verstandig mee om te gaan. Het enige wat wat ik vandaag eigenlijk gedaan heb is gechilled op plaza de armaz (het centrale plein van Cuzco met veel toeristische attracties). Misschien is het dit kleine momentje van rust wat ik nodig had om te realisreren dat ik het hier best uit kan houden of misschien is het toch de berglucht die meer doet dan mij duizelig maken.

3-11-14 Cuzco
Laat ik beginnen met mijn verontschuldiging aan te bieden. Ik heb mijzelf voorgenomen om niet elke dag in mijn reisboekje te schrijven (ja ik schrijf mijn verhalen daadwerkelijk eerst fysiek op in een notitieboekje en schijf het later over. Tenzij ik het bij nader inzien toch niet hoed vind). Het idee van deze blog is namelijk om mijn bijzondere ervaringen te delen. Niet elke willekeurige gedachte die bij mij opkomt wereldkundig te maken. Op deze wijze ben ik wel op weg naar dit laatste toe te gaan. Mijn excuses hiervoor ik zal in de toekomst wat minder bloggen. Ik wou alleen gisteren iets delen over de plek waar ik nu verblijf (ik denk dat veel van mijn volgers dit interessant zullen vinden) alleen dat paste niet in mijn verhaal van gisteren in ieder geval genoeg gelult laat ik ter zaken komen.
Ik verblijf op dit moment in een appartement van mijn taalschool. Het appartement is daadwerkelijk gevestigd aan de taalschool waar ik nu Spaans aan het leren ben. De school is niet groot met maar en paar leslokalen. Boven deze lokalen zijn ook nog een paar gedeelde appartementen waar ongeveer 10-12 studenten verblijven. Dit zijn overigens op één na allemaal Nederlanders, de andere student is overigens Vlaamse. Het appartement is behoorlijk, hoe zullen we dit voorzichtig betitelen... Armzalig. De kamers zijn niet groot, er is weinig servies, de kraan lekt als een gek en ook al is er theoretisch gezien warm water om te douchen, ik heb hier nog weinig van gemerkt. Al klinken deze woorden misschien alsof ik zeer ontevreden ben over mijn appartement dit is absoluut niet het geval. Ik had absoluut niet verwacht dat ik en luxe leven zal gaan leven op deze reis. Mensen die mij goed kennen zullen hopelijk ook niet van mij denken dat dat ik verlang naar en luxe leven. Het appartement is goedkoop en dichtbij mijn lessen Spaans, dat is wat telt. De mensen met wie ik het appartement deel zijn overigens erg aardig. Men doet hier erg veel dingen samen zoals film kijken samen uitgaan et cetera. Kortom prima uit te houden.

1. Anne:
    Foto's volgen snel
  2. Ruth:
    6 november 2014
    Zo te lezen, begin je al wat te wennen. Ik kijk uit naar de foto's!
  3. James:
    6 november 2014
    Ha, je bent in de Nederlandse enclave in Peru beland! Jullie spreken toch wel Spaans onderling? ;) Veel plezier daar!
  4. Anne:
    Zo goed is mijn Spaans nog niet. Maar we spreken Nederlands
  5. Sophia:
    8 november 2014
    Dat ziet er mooi uit daarzo! Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt!