teleurstelling

7 januari 2015 - Arequipa, Peru

5-1-15 Arequipa
Ik heb inmiddels de woestijn achter mee gelaten en begeef mee weer midden in het Andes gebergte, in Arequipa om precies te zijn. Arequipa is een grote koloniale stad die gesticht is door de Spanjaarden in de laat zestiende eeuw. De koloniale stijl is nog overal te zien. Ook zijn de kerken erg barok en beschikken over erg veel rijkdommen iets waar ik achter kwam bij een bezoek aan de kathedraal en het museum daar van. Ik heb hier zeer veel juwelen gezien die in mijn opinie niet in het bezit horen te zijn van de katholieke kerk ( maar laat ik daar niet te veel op in gaan). De tour was inclusief een bezoek aan de torens wat een erg mooi uitzicht. Verder heb ik een ander museum bezocht en een gratis tour van de stad gedaan. Hier veel dingen over de stad geleerd. Arequipa wordt ook wel de witte stad genoemd. Dit komt doordat veel panden gemaakt worden met behulp van de witte steen die wordt gewonnen uit de lokale vulkanen die de stad omringen.
Al was vandaag en mooie dag ik kijk vooral uit naar morgen. Morgen ga ik een tour doen van de colca valei. Dit is de op één na diepste vallei ter wereld en is bekend om haar schoonheid en natuur. Met een beetje geluk zie ik dan ook wilde condors. Gezien de tour op een Gods onmogelijk tijdstip begint houd ik het verhaal maar kort.

7-1-15 Arequipa
Het is 6 januari om 2:30, je werker gaat. Je wil hem snel uitdoen om je dorm genoot (een fransman) niet tot last te zijn. Snel tandenpoetsen en wachten tot de bus jr oppikt voor en tour van de colca vallei. 3:20 de bus is er nog steeds niet, zou hij nog werk komen? Even afwachten het zijn immers Peruanen. Om 4 uur 's nachts begint mijn hoop dat de bus nog komt weg te vagen.

Na wat slaap te hebben hervat ben ik maar verhaal gaan halen bij de agency. De man bij de receptie verontschuldigd zich maar is niet bevoegd om geld terug te geven, hij vraagt om over een uur terug te komen als zijn chef terug is. Gezien ik nog niet hen ontbeten ga ik hier mee akkoord.

Een uur later wordt mij gevraagd even te wachten tot de chef wordt groepen. Op dat moment gaat de telefoon, de chef beantwoord het gesprek. 5 minuten later zodra het gesprek is afgelopen komt er een politie agente binnen. Ze begint een gesprek met de chef iets later komen er officieel uitziende personen binnen die stoelen weg beginnen te halen, er komt nog een agente bij. Het personeel staat allemaal buiten, ik ga daar ook maar eens kijken. Daar komt een boze man aan die twee stoelen terug afpakt. Nadat deze worden gepoogd van hem te worden afgepakt gooit hij in het bijzijn van de politie één van die stoelen naar de persoon in kwestie. De chef is inmiddels uitgepraat, ik spreek haar snel aan voordat de hele inboedel wordt ingenomen.

Het probleem bleek te zijn dat de bus mij bij het verkeerde hostel kwam ophalen, eentje met vrijwel dezelfde naam. Ik had ze echter het juiste adres gegeven, het was die hun fout, ik kreeg mijn geld terug. Jammer genoeg dus geen colca vallei voor mij. Maar misschien was het maar goed dat ik niet met deze maatschappij op pad ben gegaan, er was duidelijk iets mis met ze. Zo wordt geld terugvragen toch wel enigszins een avontuur.

1. Ruth:
    8 januari 2015
    Jammer van de gemiste bezienswaardigheid, maar je had toch een leuk verhaal!
  2. Moeder dien:
    8 januari 2015
    net een scene uit een film..