mijn eerste Chileense avonturen ( niet te verwarren met Chinese avonturen)

22 januari 2015 - Iquique, Chili

21-1-15 iquique

Ik ben inmidels alweer een tijdje in chile en geb tot mijn spijt nog niets geüpdatet. Een paar dagen geleden ben ik in Arica aangekomen. Deze stad is bekend vanwege de rol die het heeft gespeeld in de oorlog tussen Peru en chile. Deze haven was vroeger van Peru maar is door chile verovert. Hier zie je in de stad nog overal bewijs voor. Ik verbleef aldaar in een klein rustig hostel gerund door een man uit Californië (die zijn land heeft verlaten omdat Obama aan de macht kwam en hij niet denkt dat hij een echte Amerikaan). Zeer leuke tijd gehad veel zoon en strand. Met het onwenselijke neveneffect dat mijn schouders zwaar zijn verbrand (ik was ze vergeten in te smeren). Gezien de rust ben ik aldaar iets langer gebleven dan mijn oorspronkelijke plan, maar dat was even nodig. Aldaar heb ik weer B ontmoet en de Australiër die ik in Puno ben tegengekomen.

Na Arica zit ik nu in iquique. Toen ik opzoek was naar een hostel kwam im daar tot mijn grote verrassing M en A tegen een Australisch stel waarmee ik terug in november Spaanse les had. Ik blijf hier maar een korte tijd morgen ga in naar Santiago. Iquique zelf is niet zo interessant maar de omgeving heeft meer te brengen. Het meest interessante is het nabijgelegen Humberton, de lokale spookstad. De stad is bekend vanwege de vroegere winning van salpeterzuur. Het is een interessante stad die ergens aan het wilde westen doet denken. De stad is gemaakt uit een combinatie van ijzer en hout met leuke zeer industriële gebieden. Erg interessant om te zien.

Dit was even een snelle update heb niet veel tijd. Daarom misschien ook minder goed. Morgen vertrek ik naar Santiago de chile entonces en busrit van 24 uur. Geef snel weer een update.

1. Ciarán:
    22 januari 2015
    Even een snelle vertaling ;) nu heb ik je stukje wel erg goed doorgelezen:
    Ik ben inmiddels alweer een tijdje in Chili en heb tot mijn spijt nog niets geüpdate. Een paar dagen geleden ben ik in Arica aangekomen. Deze stad is bekend vanwege de rol die het heeft gespeeld in de oorlog tussen Peru en Chili. Deze haven was vroeger van Peru maar is door Chili veroverd. Hier zie je in de stad nog overal bewijs voor. Ik verbleef aldaar in een klein rustig hostel gerund door een man uit Californië (die zijn land heeft verlaten omdat Obama aan de macht kwam en hij niet denkt dat hij een echte Amerikaan ?is?). Zeer leuke tijd gehad veel zon en strand. Met het onwenselijke neveneffect dat mijn schouders zwaar zijn verbrand (ik was ze vergeten in te smeren). Gezien de rust ben ik aldaar iets langer gebleven dan mijn oorspronkelijke plan, maar dat was even nodig. Aldaar heb ik weer B ontmoet en de Australiër die ik in Puno ben tegengekomen.

Na Arica zit ik nu in Iquique. Toen ik opzoek was naar een hostel kwam ik daar tot mijn grote verrassing M en A tegen een Australisch stel waarmee ik terug in november Spaanse les had. Ik blijf hier maar een korte tijd. Morgen ga ik naar Santiago. Iquique zelf is niet zo interessant maar de omgeving heeft meer te brengen. Het meest interessante is het nabijgelegen Humberton, de lokale spookstad. De stad is bekend vanwege de vroegere winning van salpeterzuur. Het is een interessante stad die ergens aan het wilde westen doet denken. De stad is gemaakt uit een combinatie van ijzer en hout met leuke zeer industriële gebieden. Erg interessant om te zien.

Dit was even een snelle update. Heb niet veel tijd. Daarom misschien ook minder goed. Morgen vertrek ik naar Santiago de chile entonces, een busrit van 24 uur. Geef snel weer een update.
  2. Ruth:
    22 januari 2015
    Een vertaling hoeft niet hoor, Ciarán. Wij begrijpen de stukjes zo ook wel en kunnen deze vertaalslag zelf wel maken. We weten waarschijnlijk allemaal wel dat Anne dyslectisch is en desondanks toch leuk en interessant weet te schrijven. Ik vind het erg leuk dat we op,deze wijze Anne zijn reis een beetje kunnen meebeleven en kunnen lezen wat hem bezig houdt.
  3. Anne:
    23 januari 2015
    Plus soms ben ik moe en heb eigenlijk geen tijd om te updaten.
  4. Nils:
    23 januari 2015
    Er zijn dus werkelijk amerikanen gevlucht, ha!
  5. Anne:
    24 januari 2015